Dag 45: Min favorit låt

Favoritlåt? Jag har inte direkt en favoritlåt, utan dom låtar jag kan komma o tänka på är dom som jag koplar ihop med minnen jag har.
 
Jag börjar med låten I'm Yours med Jason Mraz. Jag tycker den låten är bra faktiskt, även om den va årets sommarplåga 2008 och man hörde den 24/7. Men det är just därför, för den sommaren va härlig och allt va lugnt utan massa problem. Man va liten, sure 12 år, men man va inte så stor och förstod inte allt då. Man tänkte inte på saker som man gör nu, allt va så lugnt då den sommaren. Skulle mer än gärna spola tillbaks tiden till då. Tillbaks till låten. Hela familjen va och campa i Gränna då och den låten spelades som sagt hela tiden. Varje morgon vaknade jag upp bredvid min syster i förtältet till husvagnen med solskenet i ansiktet och tonerna till I'm Yours som spelades på radion. Det ögonblicket på morgonen tänker jag på när jag hör den låten.  
 
Andra låten är Storytime med Nightwish. Jag har lyssnat på Nightwish sen iaf 6:an, det kommer jag ihåg. Dom har varit mitt favoritband sen dess och det beror nog mycket på att min syster och bästa kompis också lyssnar på dom och vi spelar dom mycket när vi ses. Så det är nog tack vare dom som jag faktiskt lyssnar på dom! Men varför just den låten, den kom ju liksom för ett år sen och jag har lyssnar på dom i ca 5 år. Men den låten är så himla bra och mäktig! Och så får den mig att tänka på när jag va och såg Nightwish live i Göteborg i våras. Massa fina och roliga minnen från den resan och konserten! ♥ 
 
Och tillsist låten som nyligen blivit min favoritlåt, Caraphernelia med Pierce The Veil. Jag hittade Pierce The Veil och började lyssna på dom i slutat av sommarlovet. Och då va det just låten Caraphernelia som fångade mitt intresse för bandet. Och själva musikgenren! Så grymt bra är dom, älskar musiken! Låter kanske lustigt och töntigt, men den låten och bandet har hjälpt mig rätt mycket faktiskt. Låten/bandet/musiken står liksom för all förändring, för den jag blivit, för den jag ÄR nu! 
Hahah, och så är dom så himla snygga också! :3♥
 
Hahah, nu fick ni inte en favoritlåt. Nu fick ni 3 stycken och fick veta hur mycket dom betyder för mig!♥

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha.. Kmr ihåg Gränna! Fick allt en liten tår i ögat!

Svar: ja eller hur!
Momlin Engqvist

2012-10-10 @ 16:32:21
URL: http://allwritingismemory.wordpress.com

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback