JOBB PÅ KOLMÅRDEN

Har haft en otroligt bra dag ute på Kolmården idag med klassen! Vi fick(som förra gången vi va där) städa på Safari/höglandet(där Lamorna och Alp stenbockarna håller till) och plocka benrester i Afrikanska vildhundarnas hägn. Himla kul och lärorikt! Dock skavde jag bort skin i ena handen och har blåsor i den andra efter att ha räfsat massa, men fett värt det! Sen efter det fick vi se när lejonen fick sin mat. Är stolt över mig själv som faktiskt stod kvar och tittade när lejonen åt på Kulanen(halvåsna), jag har rätt så mycket fobi för rått kött, är nog det äckligaste som finns :((
 
Men det bästa på hela dagen va miljöberikningen hos björnarna! :D Vi sprang runt och gömde frukter, grönsaker, bröd och bullar överallt. Moa den busen sprang omkring och kastade vindruvor på alla! Sen fick vi se när björnarna blev insläppta och letade reda på all mat, rätt så imponerande hur bra luktsinne dom har! :) Sen när vi åkte bussen hem somnade jag ganska så direkt. Så trött efter denna dag, men så kul vi har haft det :3

Safari/höglandet med alla Lamor :3
Björnar som letar mat, en Giraff som tittade fram när vi skulle hämta redskap och så Alpstenbockar.
ÄTER PANNKAKOR! :3 Jag är längst till vänster, men vände mig om precis när fotot togs :((
 
Det där är ninjabjörnen Bamse. Vi hade lagt ett päron och en bulle uppe på stocken, så otroligt att han kände lukten av det! Så söt va han när han klättrade, en riktig klätterapa!
 
 

Bilderna har jag lånat av mina klasskompisar, därav att några är i kollage.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback