ROLIGT UNDER PRAKTIKEN

Jag hade som sagt min 3 veckorspraktik i Kolmården på Sydamerika avdelningen. Där har dem Tapirer, Kapybarer, Nanduer, Vikunjer och Maror. Alla är mina favoriter, för alla har verkligen sin egen charm. Något utav det roligaste jag sett på alla veckorna va när en av nanduerna(mini struts typ) kom springande, blir rädd och tvärvände, halkade omkull i leran och gled på rumpan flera meter. Jag stod där och asgarvade samtidigt som jag blev så himla förvånad.
 
Det roligaste med djuren där är att de har så konstiga ljud för sig. Tapirerna som är rätt stora förväntar man sig att de ska grymta som grisar eller liknande, men icke, de piper så himla gulligt. Marorna som är små harliknande djur låter som spinnande katter, det låter faktiskt som att de vibrerar! En dag när jag kom ut på anläggningen så stod 2 Vikunjer(lamadjur) och skrek på varandra, lät som 2 män som va harkliga i halsen, blev lite rädd där. Och Kapybarorna ska vi inte ens tala om, går inte ens förklara hur de låter.
 
Skriver om vad jag fick göra under praktiken imorgon, so be updated!
 
Har lånat en mobil så har ingen sladd till datorn så bilderna på den kan ni inte få se än, synd! :( Men här är i alla fall Kapybaror som jag fotade när vi va på studieresa till Parken zoo, bättre än att jag skulle sno bilder från google!
Och där en bild på tre Maror från i somras när jag besökte Kolmården!

Kommentarer
Postat av: Alisha

Det verkar i alla fall som att du har fått uppleva många roliga saker under tiden du praktiserade! Haha, du skulle sett mig när jag såg en indisk tapir för första gången när jag var i Skottland. Jäääävlar, vad stora de var D:

Svar: Ja det har jag verkligen! Haha aa kan tänka mig att de är rätt stora om de är större än vanlig låglandstapir, som ändå är rätt stor D:
Momlin Engqvist

2013-12-03 @ 13:59:17
URL: http://ravenith.se
Postat av: linah

så kul:D

Svar: Ja :D
Momlin Engqvist

2013-12-09 @ 16:58:56
URL: http://linaheve.forme.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback