HIMMELSTAHUS

Jag har nämnt det här förut, men eftersom att det trillar in lite nya läsare hela tiden så tänkte jag att jag kan skriva om det igen. Jag bor på ett studentboende/elevboende/vad-ni-nu-vill-kalla-det i Norrköping som heter Himmelstahus, men egentligen bor jag i en liten stad som heter Vadstena i Östergötland, ligger ungefär 10 mil väster om Norrköping. Så var tredje-var fjärde helg åker jag hem till Vadstena och familjen.
 
Här på studentboendet så har jag eget rum och dusch/toalett, men delar på kök och tvättstuga ihop med 10 andra, blandannat med mina två bästa vänner Maja och Malin som går i min klass. Hur tur har man inte att vi hamnade ihop i samma kök liksom? Maja och jag har även våra rum precis bredvid varandra, vilket vi inte upptäckte fören efter två veckor in i första terminen i ettan, sämst ju. Ungefär 4 minuter bort så ligger det ett till studentboende som heter Blomster, där bor mina två andra bästa vänner Milla och Amanda. Det är där vi är när jag ibland skriver att vi är på andra studentboendet.
 
En till sak som jag inte har nämn men som är värt att nämna, är att min pojkvän Adam bor här hos mig måndag-torsdag för att han har praktik här så han ska bo här i 15 veckor och det har väl gått 5 veckor tror jag. Så varje torsdagkväll åker han hem och så kommer han tillbaks på måndagen. Och det är sjukt jobbigt när han åker hem, hatart :( Saknar han så himla mycket när han inte är här.
 
Jag städade ju mitt rum igår och jag tycker att det blev så fint att det är värt att visa före och efter bilder.
 
Om det är någon som är intresserad så skulle jag kunna visa hur hela rummet/duschen ser ut, eller varför inte hela boendet? Kan fota eller filma, vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka - hårdrockstjej som bloggar om skönhet och vardag

Vad fint det blev! Jag behöver också städa mitt rum hahah ^^

Nu får alla som frågar något i min frågestund en länkning, titta gärna in :)

Svar: Tack! Haha okey ^^
Momlin Engqvist

2013-10-06 @ 15:03:49
URL: http://citrusljus.blogg.se
Postat av: Amina Dahlgren

Jag tycker absolut att du ska fota hela boendet oså, det skulle vara nice!

Svar: Får se till att fixa det då! :D
Momlin Engqvist

2013-10-06 @ 18:04:03
URL: http://www.amsedamse.blogg.se
Postat av: Lina jonsson

duktigt, och fint blev det!! :D

Svar: Hihi taack! :D
Momlin Engqvist

2013-10-06 @ 21:44:13
URL: http://linajonssonsfoto.blogg.se
Postat av: Alisha

Behöver också städa mitt rum xD
Skönt att bo själv och skönt att ha din kille där i 15 veckor :o

Svar: Hahah jag brukar aaaldrig städa xD Ja det är sjukt härligt! :D
Momlin Engqvist

2013-10-07 @ 18:41:48
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback