HELT SPEKTAKULÄRT

VARFÖR BOR INTE JAG PÅ VÄSTKUSTEN? SERIÖST VARFÖR GÖR JAG INTE DET?!??!??? Nu på väldigt kort tid har man fått se delfiner, grindvalar OCH späckhuggare där. I och för sig så kommer dessa på besök varje sommar, men ändå, jag blir alltid lika förvånad!! DELFINER I SVERIGE LIKSOM????
 
Grindvalar slaktas förövrigt väldigt brutalt i Danmark, helt sinnes! Vill ni veta mer om det kan jag skriva om det?? Är ganska insatt när det gäller marina däggdjur.
 
// Grindvalen // Späckhuggarna // delfinern //

Kommentarer
Postat av: Alisha

Åh, jag har bara varit utomlands när jag har fått se vilda delfiner och valar.

Men usch, stackars grindvalar. Delfiner slaktas ju hejvilt i Japan också, vilket också är hemskt. Har velat se filmen The Cove som handlar om det, men jag har inte riktigt vågat för att jag vet att jag kommer bli illa berörd. Liksom, Blackfish berörde mig så mycket att jag mådde illa över att jag ens hade besökt Seaworld, (även om jag inte har mycket minne av det).

Svar: Lyckost! D:
Jo jag vet, det är så hemskt! :( Jo om du blir så berörd av Blackfish ska du nog inte kolla på The Cove, det är mycket hemska filmklipp man får se :/
Momlin Engqvist

2014-08-02 @ 19:18:58
URL: http://ravenith.se
Postat av: Felicia Christensen

Hade ingen aning om att det kom delfiner till Sverige, såå coolt! :D Vill dit ^.^

Svar: Jovisst! Året runt lever Tumlare i Östersjön faktiskt, en mycket mindre delfinart, men det finns inte så många kvar så man lyckas inte se dem så ofta :/
Momlin Engqvist

2014-08-03 @ 07:47:35
URL: http://feliciadot.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback