VARFÖR ÄR MIN SLOGAN

Vad jag aldrig kommer förstå, är hur man kan välja att sakta men säkert bryta ner sig själv. Välja att ta upp den där ciggen från cigarettpaketet, tända på den och sen ta blåss efter blåss tills det bara är en liten fimp kvar. Välja att förstöra sin hälsa, lungor, omgivning, utseende, tänder osv när du väljer att ta det där blåsset. Jag kan förstå att dem som redan fastnat i skiten och är riktigt beroende inte slutar, men när man har ett val, när man kan välja att avstå från det som förstör, varför gör man då inte det?
 
 
Jag har ALLTID varit emot just rökning, just för att jag alltid haft en sån dålig relation till det och för att jag förstår konsekvenserna. Men jag förstår också vissa av anledningarna till att man börjar, som det här med grupptryck. Första gången jag testade att röka gick jag i tvåan eller trean på lågstadiet(skojar inte, helt sjukt!), min dåvarande kompis kom på idén att vi skulle tjuvröka, jag sa direkt nej men hon kontrade med "vadå, vill ni va coola eller inte?". Och när man är så liten så är det ju klart att man gör vad som helst för att vara cool haha. Sen testade jag igen i sexan, precis lika äckligt och avskyvärt då. Jag är nu 18 år och har inte rört en enda cigg sen dess och kommer aldrig någonsin göra.
 
I denna video kan ni se hur snabbt cigaretter förstör en lunga. Det räcker med 60 stycken för att man ska se en förändring, säger inte det ganska mycket? Snälla om ni fortfarande har valet att kunna sluta, gör då det! Och ni som tänker börja, gör inte det!
 
 
Förstå mig inte fel, jag hatar inte eller ser ner på er som röker. Jag hatar bara självaste grejen att röka, det förstör bara. Jag vill att du ska tänka efter nästa gång du drar fram en cigg ur cigarettpaketet, tänk på konsekvenserna. Jag vill alltid bara det bästa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Alisha

Jag kan stolt säga att jag är 22 år och har aldrig testat röka. Dock så har jag inget emot de som röker, då jag har flera vänner som röker. Däremot så tål jag inte rök, för jag får svårt att andas och ber oftast mina vänner att stå så att röken inte riktas mot mig D:

Svar: Fan vad bra! Nä inte jag heller, de flesta i min vänkrets röker tyvärr också. Usch, låter inte kul :o Hatar förövrigt att få rök på mig överhuvudtaget, dels för att det inte är så najs och för att jag har hört att andas in röken ska vara farligare än att röka själv D:
Momlin Engqvist

2014-06-23 @ 18:38:23
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback