I SHOT YOU DOWN BANG BANG

Förra terminen gick jag Jakt & Viltvård, inte för att jag vill bli jägare nejnej!! Utan för att det helt enkelt kan vara kul och lära sig och även se allt från en jägares sida. För jag är nog ändå efter alla lektioner emot jakt, dock kan den vara bra ibland.
 
Men idag så åkte vi ut till en jaktbana i Söderköping för att få testa på 3 olika vapen. Min grupp fick först testa på ett vapen som dem kallade 22a(vet inte exakt vad det hette, lyssnade inte så noga på vapenlektionerna...). Då sköt vi iallafall på en stillbild av ett svin, på första försöket fick jag fullträff vilket är 10, sen vetifan vad som hände, sköt 7 gånger till och då träffade jag 7, 8, 7, 6, 8, 10 och 8. Vinglade massa där fram och tillbaka haha! Det vapnet va ganska lätt att skjuta med och lät inte speciellt mycket vilket va skönt.
 
Sen så fick vi skjuta på lerduvor med hagelgevär, det va supersvårt och jobbigt! Man va tvungen att stå upp och hålla upp geväret och sen skjuta en liten tallrik som flyger iväg, skitsvårt och man blev så trött i armarna av att hålla upp geväret. Dessutom va det ett rejält tryck mot axeln som att man ryckes bakåt. På första skottet blev jag så himla förvånad, för det första för att jag träffade haha! och sen för att jag inte alls va berädd på att ryckas bak så hårt. Sen de resterande 11 skotten så träffade jag en gång till. Ändå ganska stolt att jag träffade på första :))))
 
Sen fick vi testa det vapnet som man fått höra så mycket om, älgstudsare! Första serien på fyra kulor sköt vi på en stilla älg, då träffade jag först inte alls(0), sen träffade jag mitt i (5), sen missade jag igen (0) och sen satte jag en på 4. Det va det värsta vapnet någonsin, va så himla rädd innan jag tryckte av på första haha! Man trycktes bakåt så jävla hårt och efter första serien hade jag döont i axeln, dock va det bara jag som fick sådär ont :( Sen skulle vi köra 2 till serier på en löpande älg. Jag körde första serien och satte 0, 3, 3 och 0. Ganska nöjd över det resultaten ändå :D Dock så fick jag så ont att jag hoppade över andra serien. Kalla mig klen, men jag brukar aldrig klaga så det där gjorde faktiskt hiiimla ont. Har fortfarande ont :C
 
Det va sjukt kul att få testa på att skjuta, man kände sig så himla cool när man skulle repetera(ladda om), värsta badass ju! Dock va älgstudsare och hagel inget för mig, fick så ont och det va läskigt.
 
Denna dök upp när jag googlade älgstudsare.. lite min humor faktiskt.
den som läser allt det här får en kaka.

Kommentarer
Postat av: ♥ TILDA ♥

Haha skön bild!!

Svar: Ja hahaha!
Momlin Engqvist

2014-05-15 @ 22:12:06
URL: http://tildaa.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback