SVENSKA FOLKET, VAD HÅLLER NI PÅ MED

Nu är alla rösterna räknade och resultaten blottade. Jag skäms och är samtidigt rädd över hur folket faktiskt röstat, exakt 345 417 personer av 3 598 074  la sin röst på Sverigedemokraterna, det vill säga 9,7%. Vill folk att sin bästa vän ska bli tillbakaskickad till Iran oavsett 30 år i Sverige, vill dem att homopar inte ska få adoptera eller gifta sig, vill dem att männen ska få tillbaka sin status, vill dem att man ska bli mamma vid 14 år för att man inte får göra abort, vill dessa 345 417 personerna att kvinnorna ska bli hemmafruar igen och arbeta hemma med barnen? VILL NI DET VA?! GAHH jag är så himla arg, 2 mandat ifrån SD in till Europaparlamentet?? BRA DÄR SVENSKA FOLKET! Och för att inte tala om de högerextrema, nazistiska och rasistiska partierna som växer sig allt större i Europa. Det nazistiska Front National fick 25 procent av rösterna i Frankrike. Med sina 25 mandat, av Frankrikes totalt 74, blir Front National större än alla Sveriges mandat sammanlagt...

Citerar allaandradagar: "Jag trodde vi skulle lära oss av vår historia och inte låta den upprepas? Någon som minns varför EU skapades? Någonting med folkmord och krig? Woho för ett 2014 som snarare går mot ett 1939."
 
Sen kan jag tycka att det är lite dåligt att av 7 359 962 personer så röstade bara 3 598 074 av dem, 48,9% röstade bara! Det är i och för sig en höjning på 5% sen sist..
 
Får väl glädjas åt att MP får in 3 mandat och nu är det näst största partiet i Sverige med sina 541 023 röster och 15,3%. Och FI som för första gången kommer med i Europaparlamentet med 1 mandat, FI lär behövas nu mer än någonsin om SD får ännu mer makt!
 

Kommentarer
Postat av: SARAH CARLSTEN

Hoppas du får en bra vecka :D

2014-05-27 @ 08:13:35
URL: http://sarahcarlsten.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback