HÄNDELSERIK PRAKTIK

Gårdagens praktigdag var på samma gång väldigt rolig och väldigt dålig.. Först på morgonen var jag med och fångade in 3 berguvsungar och jag fick även ta blodprov på en av dem, det va hur kul och intressant som helst! När det var klart åkte jag och en djurvårdade till ett av fågelhusen där vi skulle förbereda maten till fåglarna. Det vi gjorde var att ta en liten kyckling (död såklart!) och klämma ut äggulan ifrån dem.. JAG VISSTE INTE ENS ATT DE HADE EN ÄGGULA I SIG???!?!?!? Hur man gjorde tänker jag inte förklara för det va såpass äckligt att jag mår illa av bara tanken. Jag är, som vissa kanske vet, väldigt känslig när det gäller döda djur, speciellt när man ser köttet och allt på insidan. Så att jag ens klarade av att göra det där med kycklingarna utan att spy av illamåendet va ju lite knäppt.
 
Sen på eftermiddagen när vi tränade berguven Pontus, så rymde han ifrån oss när han skulle ta långflyget hem. Istället tog han en sväng om och satte sig högt uppe i en tall. Där satt han i över fyra timmar, medans djurvårdarna fick sitta nere på marken och vänta ut han. Jag satt med i en timme innan jag istället fick gå till Sydamerika och hjälpa till.
Här har vi busen Pontus och djurvårdarAmanda på en visning!

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback