PRAKTIK ROVFÅGEL DAG 1

Så, första praktiken är avklarad! Som ni tidigare läst så har jag inte alls serr fram emot den, men nu efter första dagen så har jag fått ett helt nytt perspektiv på det hela och det ska jag nog tacka djurvårdarna för. Så otroligt roliga och lätta att vara med! Dessutom väldigt roligt att få vara så nära fåglarna hela tiden. De här 3 veckorna kommer nog ändå bli ganska roliga och lärorika!
 
Nu undrar ni säkert vad jag fick göra idag??? Ja alltså om sanningen ska fram så har jag inte gjort så mycket. Eftersom att man måste ha ett bra band till fåglarna och känna dem så får jag inte alls hantera dem och alla morgonrutier var redan gjorda när jag kom. Så det blev mycket att jag fick sitta och titta på när de mannade(umgicks) fåglarna eller fixade med sin utrustning, jag fick även sitta och kolla på en av deras visningar. Sen på eftermiddagen fick jag skära lite kött (BLÄÄÄH), diska, fixa frukost åt djuren på Sydamerika och skölja av lite redskap.
Här är Anna, en av djurvårdarna och så en av Harrisvråkarna.

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

cool bild! :D

Svar: tack! :D
Momlin Engqvist

2014-09-16 @ 20:20:45
URL: http://jjuliaa.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback