SKA DU LOCKA HIT ALLA TIGRAR ELLER?!

Imorse när klockan ringde vid 7.26 va jag såå nära att ringa och sjukanmäla mig. Hade knappt fått någon sömn för att jag vaknade hela tiden av att jag va så himla febrig, så jag mådde inte direkt prima ballerina när klockan ringde. Men jag gick upp ändå, ville inte lämna Maja själv i våran gemensamma beteendestudie på tigrarna. Hejja mig!
 
Idag första dagen i parken så spenderade jag och Maja större delen av dagen med att lära oss att se skillnad på de 6 tigrarna, vilket vi kan förvånansvärt bra nu. Vi pratade även med djurvårdarna som tyckte att vi skulle hålla koll på Olga och Kalinka. Olga ska tydligen vara lite mobbad och Kalinka som är 4 år har kommit i trotsåldern och vill gärna bråka med alla, så dem två ska vi hålla ögonen på hela veckan. Sista timmen där så bestämde vi metod och vi kom fram till att ögonblicksregistrering(skriver ner exakt vad de gör var tredje minut) passade bäst, sen ritade vi upp interaktionsscheman(hur ofta och med vem som de stöter ihop med) och skrev ner viktig information som vi behöver komma ihåg.
 

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Jätte fin blogg, kolla gärna in i min nystartade blogg så skulle du vara jätte snäll! ♥

Ha en bra kväll!

2014-09-01 @ 19:54:52
URL: http://jjuliaa.blogg.se
Postat av: Alisha

Jag hatar dig, vill också spendera en hel dag på en djurpark och bara studera djur :(

Jag blev inte intagen på mitt förstahandsval när jag skulle börja gymnasiet, vilket var djurvård. Media var liksom andrahandsvalet, haha :(

Svar: Hahah, vi spenderar HELA veckan med att studera tigrarna :D
Aww, vad synd :(
Momlin Engqvist

2014-09-02 @ 12:52:42
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback