TA ANSVAR, GÅ OCH RÖSTA

Jag har en kurs som heter Bevarandebiologi, som handlar mycket om utrotningshotade djur och växter. Varför och vad som gör att de blir utrotade osv, alla led slutar oftast med att det är vårat fel, vi människan. Dessa lektioner tycker jag är ganska läskiga haha. Utrotningen går 1000 gg snabbare än förr och varje timme dör 4 arter ut. Ganska läskigt eller hur? Varje gång jag haft denna kurs så får man sig en ordentlig tankeställare, vad man ska göra bättre osv. För det första så tänker jag gå och rösta nu idag, se till att politiker som tar ställning för djur och natur hamnar i riksdagen.
 
Förr tänkte jag att jag inte alls skulle rösta för att jag inte kan något om politik haha! Men det är min rättighet och skyldighet att jag går och röstar, vill jag dessutom ha en förändrig så måste jag rösta.
Kör på samma bild (och text) som i inlägget som jag skrev till EU-valet.
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback