TIGRARNA

Idag när vi kom till parken så tog vi först lite tid till att hitta tigrarna och klura ut vem som va vem, därefter så körde vi igång med studierna! Dock kom inte Olga ut fören vid 12 så vi höll först bara koll på Kalinka, som några gånger va tvungen att retas med Kyra, en äldre hona. Annars så låg hon bara och sov större delen av dagen. När Olga kom ut så gick hon raka vägen till ett vindskydd och la sig, där låg hon sen nästan hela dagen. Förutom att gå in ett par gånger, bli retad av Kalinka och gå runt lite. På eftermiddagen fick vi också se när tigrarna blev tränade, jag tror de tränade inkallning. De ropade katterna, visslade och så kom dem, ganska coolt att de faktiskt lyssnar på det.
 
Att sitta och studera djuren hela dagarna blir ganska så långtråkigt, jag blir sjukt rastlös och uttråkad. När jag blir rastlös blir jag dock väldigt lättroad och hittar på massa konstigheter, så jag sjöng rim om tigrarna hela tiden och skrattade väldigt mycket åt saker som inte va roliga. Nu när jag är sjuk så låter jag dessutom som en döende åsna när jag skrattar, vilket gör att jag inte kan sluta skratta för att jag låter så efterbliven. Idag va det dessutom väldigt väldigt varmt och vi hade förberett oss på att det skulle va kallt, så vi dog nästan.
Här sitter jag och tar en närmare titt på Kazan, fick massa fina bilder på honom, gamla gubben :>

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Jätte fin blogg, kolla gärna in i min nystartade blogg! ♥

Ha en bra kväll!

Svar: Jag kollar inte in bloggar som spammar om sin blogg enbart!
Momlin Engqvist

2014-09-02 @ 21:18:26
URL: http://jjuliaa.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback