OUR EDUCATION SYSTEM

En lärare jag har kör med att han ger sämre betyg ifall man inte lämnar in uppgifter i tid. Jag kan förstå att han gör så, eftersom att då får de som inte lämnar in i tid mer tid att jobba på uppgiften än de andra och så antar jag att det är frustrerande för läraren att vänta på en uppgift som är sen. Men tänk på dem (jag) som har svårt för att göra läxor och uppgifter, som det tar jättelång tid för innan man lyckas komma igång med uppgiften, som det tar extra lång tid att göra läxan osv. Är det schysst mot oss som har det svårare att ge oss sämre betyg bara för att vi behöver lite mer tid? Dem tjatar om att man ska behandlas lika och att alla är lika värda, men vafan ger han oss bara ett alternativ där bara de "duktiga" kan lyckas??? Blir så arg på det här!!ÒE#"%DKSfo
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa Simborn

i feel you!

Svar: det suger ://
Momlin Engqvist

2015-04-15 @ 00:41:19
URL: http://nouw.com/moasimborn
Postat av: SaraNavjord.se

så bra inlägg! det är sjukt att det är så!

Svar: Tack! Ja det är det verkligen! :(
Momlin Engqvist

2015-04-15 @ 19:45:06
URL: http://www.saranavjord.se
Postat av: Julia Müller-Sandvik

det är faktiskt olagligt - jag är lärare och vårt nya betygsysterm (vilket jag hatar och alla andra hatar, men som ändå är ett styrdokument vi tvingas följa) är tydligt med det: kunskapskrav!! Man ska uppfylla dem och uppfyller man dem idag, eller om en vecka eller dagen betygen sätts eller veckan efter, så har man FORTFARANDE uppfyllt det kravet och därför KAN man inte sätta lägre betyg ovsett när uppgiften kommer in, om man uppvisat kunskaper för ett högre.

Det är lite enkelt formulerat, men... jam, utifrån styrdokument och kuskapskrav så gör din lärare fel.

Svar: Ja jag fick höra det efter att jag skrev detta inlägg. Blev ganska chockad över att lärarna själva inte håller reda på reglerna, men det är inte så lustigt med just denna lärare i och med att han inte är utbildad lärare.. Men ändå inte okej, ska prata med honom om han fortsätter göra såhär!
Momlin Engqvist

2015-04-16 @ 06:29:09
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback