WOULD YOU LIKE IF SOMEONE ATE YOU?

Alltså ibland undrar jag hur IQ-befriad jag var när jag var när liten, eller om det är småbarn som nuförtiden är smarta. Tillexempel så när jag för ett par år sen kollade på Kolmårdens delfinshow så var det en liten grabb på kanske 5-7 år som efter showen frågade sin pappa "tycker delfiner verkligen att det där är kul?". När jag hörde det så blev jag alldeles chockad! När jag var så liten tänkte jag aldrig så långt om sådana saker, utan jag bara tittade och njöt av att se djur. Sen om de hade kul, ja det tänkte inte jag på. Jag vet inte om ni också var som jag när ni var små? Om ni inte var det så skäms jag lite haha!
 
Och nyligen så har massvis av videos spridits där småbarn gråter och ifrågasätter varför vi dödar djur och äter dem. Vissa av barnen säger riktigt smarta saker och jag blir så chockad, jag var inte så smart när jag var liten?! Men samtidigt blir jag glad, för jag tror att så små barn kan påverka så många fler människor att tänka efter vad det egentligen är vi gör med djuren. Jag tror att dem kan få fler att bli vegetarianer/veganer. Än om det hade varit en vuxen som stod och predikade hit och dit om varför man inte ska äta kött.
 
“I like them on their feet, happy. We must look out for them, not eat them.” - Luiz Antonio
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback