KORUSNINGAR

Så nu har tredje och sista veckan på rovdjur i Kolmården inletts! Idag hade dem Kickoff så på morgonen jobbade alla så att morgonrutinerna skulle hinnas med, vilket jag då fick vara med på vid lodjur, varg och vildsvin. Morgonrutinerna innebär att man kollar till hägnet, staket, lås, el, att alla djur är där och vissa ska ha foder. Men sen efter frukost var det endast jag, Ida och lärlings Carro som jobbade så då passade vi på att fixa lite inne i bushdog, satte upp en tavla och lite grejer! Sen åkte vi till vildsvin och gav dem ny halm, gjorde lite rent i hägnet och sen åkte vi till tiger och diskade innan vi tog lunch.
 
Efter lunch hjälpte jag till på barnens lantgård, matade takin och davidshjortarna, gjorde rent i två grisboxar, i klapphagen och i lanthagen. I lanthagen har dem 4 kossor och två av dem är väldigt busiga just nu, så när vi var därinne och gjorde rent så började dem att springa omkring och stångas. Sen kom dem emot oss, djurvårdarMalin försökte väja undan dem så att de inte skulle springa på oss, men hon och jag hamnade på varsin sida om skottkärran och såklart sprang dem på min sida och mosade in mig i skottkärran. Det hände inget mer än att jag blev just inmosad i skottkärran, men jag blev ändå jäkligt skraj där ett tag. När jag var liten var jag jätterädd för kossor och det kan jag fortfarande vara om det är kor jag inte känner, men dem här har jag jobbat vid sidan om så mycket så dem har jag inga problem med, men när det där hände blossade mina rädslor för kossor upp där ett tag igen D: Men så länge dem är lugna så är dem jättemysiga, dem har så fluffig päls att klappa på!
 

Kommentarer
Postat av: Aschmanda

söta djur :p hehe :)

2015-01-21 @ 01:07:10
URL: http://aschmandas.devote.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback