MY LAST DAY

Min sista praktikdag på rovdjur så skulle jag göra mitt gymnasiearbete, alltså planera upp och bestämma över en dag. MEN, allt kaosade. Jag fick styra över morgonrutinerna, kötta tillsammans med Sara och sen städa panda. Tanken var att jag skulle få göra kvällsrutiner och städa bushdog också, men vi upptäcka att tigerhanen Timur blödde väldigt mycket ifrån kinden och var svullen så vi var tvungna att prioritera det först. Veterinären tillkallades, han bestämde att Timur skulle få medicin i 5 dagar. Medicinen ges i en köttbit via gallret och det är inte alltid det lättaste att få honom ner till gallret, så det tog ett bra tag innan vi fick i honom medicinen. Så när han äntligen fått i sig den han jag bara städa hos panda och sen var vi tvungna att sluta för dagen.
 
Men praktik på rovdjur i Kolmården, kan inte mer än säga att den var bästbästbäst! Trivdes sjukt bra, lärde mig så himla mycket och för att inte tala om all kötthantering som jag klarade av hur bra som helst trots mitt starkt ogillande för rått kött. Jag struntar i om jag inte får femmor i praktikbetygen för jag är ändå så himla stolt och nöjd över mig själv och den här praktikperioden! Kommer verkligen sakna alla de fantastiska djuren och djurvårdarna!
 

Kommentarer
Postat av: BeckaBubblegum

Åh, vad intressant det verkar vara! :D

Svar: Det är det också! :D
Momlin Engqvist

2015-01-30 @ 07:44:55
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback