JAG FALLER FÖR HONOM, LITERALLY

Har nästan glömt och berätta en sak som hände när jag var hos Daniel! Ni kanske minns att jag tidigare berättat om när jag svimmat när jag duschat med honom? Första gången var i julas hemma hos mig när jag bodde i Norrköping, då svimmade jag två gånger på raken, det var bland det läskigaste jag varit med om. Sen någon månad senare händer samma sak fast hemma hos mina föräldrar. Och nu när jag var hos honom och vi duschade, kände jag hur pulsen ökade väldigt snabbt och huvudet blev väldigt blurrigt, så jag förstod vad som höll på att hända och tog stöd mot väggen och tittade på Daniel. Varpå Daniel frågar om jag håller på att svimma och jag nickar bara för jag kunde inte prata för att det kändes redan som att jag var en halv millisekund från att försvinna. Nästa sak som händer är att jag öppnar ögonen och allt är suddigt, Daniel kollar på mig uppifrån och säger något i stil med "Malin! Malin! Hallå?!". Det tar ett par sekunder innan jag faktiskt kunde svara, det är så läskigt när man vaknar upp för det susar jättemycket i öronen, allt är suddigt, huvudet känns jättesegt och tungt och man känner sig som en klump som inte kan tänka ens. Jag bara stirrade ett tag innan Daniel lyckades få en ordentlig reaktion från mig. Han sa sen att han till och med att slagit mig lite lätt på kinden för att få en reaktion, men jag mindes inte det såklart. Sen satt vi på golvet ganska länge för att minska risken att jag skulle svimma igen när jag ställde mig upp.
 
I hela mitt liv har jag svimmat 5 gånger, alla gånger med Daniel och alla gånger har hänt under loppet av ett halvår. Vi brukar skoja och säga att han bokstavligen får mig på fall. Nej men jag är glad över att det är med honom jag svimmar med, för jag tycker det är ganska pinsamt när såna här saker händer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Janie

Fy vad jobbigt ! Kanske något att kolla upp?

Svar: Första gången det hände ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle kontakta ambulans och ta mig till akuten, men när jag ringde 112 så sa dem att jag skulle avvakta. Sen har jag inte brytt mig om att ringa in eftersom att jag vet att de inte kommer göra något ändå och dessutom mår jag bra efter att jag vaknat igen så. :)
Momlin Engqvist

2015-07-08 @ 15:59:59
URL: http://Janie.se
Postat av: Therese

Fy vad hemskt... Du måste verkligen kolla upp det!

Svar: Som jag svarade i en tidigare kommentar, kommer säkert inte tjäna något till för vet personligen att de oftast inte får fram något utav svimningar. Men tack för omtanken! <3
Momlin Engqvist

2015-07-16 @ 21:54:07
URL: http://nouw.com/ttheresebjorkman
Postat av: Lotta Englund

Jag var väldigt yr och förlorade synen samt fick susningar i mina öron och i värsta fall svimmande jag ofta. Men sen började jag äta järntabletter och det har blivit betydligt bättre! Annars tycker jag du ska gå till din hälsocentral och kika över ditt blodtryck osv.. Inte nå kul alls om man ska behöva svimma hela tiden!

Svar: Har inte alls tänkt på det, kanske ska testa det. Tack för tipset! Jo om det händer igen så ska jag kolla upp det!
Momlin Engqvist

2015-07-18 @ 11:44:42
URL: http://lottaenglund.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback