THE LIE WE LIVE

 
Efter att jag såg den här minidokumentären om den korrupta värld vi lever fick jag en hel del tankar. Videon fick mig att vilja resa ut i världen och leva varje dag som om det var min sista, ett äventyr för varje dag. Jag vill heller inte växa upp till en vanlig tråkig vuxen som är fast i samma mönster och samma rutiner, som nöjt sig med det den har. Jag vill sticka ut så mycket som möjligt, inte lyssna på vad lärarna lär oss om att anpassa sig i samhället. Samtidigt ska jag sluta döma andra människor, vara mer uttåtriktad och sträcka mig ut efter folk i min omgivning istället för att gömma mig bakom min sociala rädsla. Videon fick mig också att vilja leva så miljövänligt som går, ta vara på den natur vi har och sluta förstöra och konsumera. Vegetarian är nästa mål i livet, djur ska inte leva på det vis de gör för att kunna ge oss mat på tallriken eller bli mat åt andra djur. Jag ska överhuvudtaget börja äta bättre, närproducerat, ekologiskt och utan massa farliga kemikalier. Jag ska respektera de vilda djuren och naturen vi har, jag ska kämpa för att de ska få vara kvar på jorden, kämpa för att inte bli nerskövlad eller utdöd. Slutet av videon fick mig att vilja sluta vara så fast i mobilen och leva i nuet. Sist men inte minst fick videon mig att vilja leva ett så bra och äventyrligt liv att jag kan hitta den där livsglädjen innan jag dör.
 
Vad fick ni för tankar efter att sett videon?

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback