UNDER PÄLSEN

Häromdagen såg jag dokumentären Under pälsen och den handlar om pälsfarmerna i Norge, en kille låtsas vara praktikant och filmar allting med en dold kamera. Och jag kan säga att jag på riktigt grät under de värsta scenerna i dokumentären. Jag blir framförallt arg och ledsen när jag ser sånt här, jag förstår verkligen inte hur man kan behandla djur så respektlöst och hålla dem i så extremt dåliga förhållanden. Det är nästan så jag inte kan tro på att sånt här händer, det är verkligen helt sjukt. Blir bara så extremt ledsen när jag ser djur som mår dåligt och behandlas på helt fel sätt.

Tycker det är grymt jobbat av djuraktivisten Frank som faktiskt gör sin praktik där och får gå igenom allt hemskt som dem gör på en pälsfarm. Det värsta var dagen då de avlivade och flådde djuren, han sa då att han blev rädd för sig själv, för vad han höll på med. Men samtidigt var han tvungen att göra det för att få filmer av allting så att en förändring kan ske! Och visst går det framåt i Norge. I det norska stortinget bereds just nu ett förslag om att avveckla pälsnäringen och förbjuda pälsimport. Asbra ju, hoppas bara det går igenom!
 
Tycker ni som använder pälsar kan ta och kolla på den dokumentären, så att ni förstår vad det är för industri ni stödjer. Alla ni andra borde kolla på den också, så alla får veta vad som pågår.
 
Ni kan kolla på den HÄÄÄR.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise

Men fyy, jag skulle nog inte ens klara av att titta på den :(

Svar: Nej är man känslig bör man nog inte det, en hel del otäcka filmbitar med :(
Momlin Engqvist

2015-03-18 @ 18:12:27
URL: http://flingans.nu

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback