ATT SÖKA JOBB SUGER

Igår bröt jag ihop, tror jag satt och grät i cirka 2 timmar. Det var inte så att tårarna rann lite, utan jag fulgrät sådär hysteriskt att jag ibland inte ens kunde prata. Men underbaraste Daniel ringde mig så fort han fick veta att jag var ledsen och bara pratade massor för att lugna ner mig och få min ångest att släppa. Han pratade och lyssnade på mitt fulgråtande, snörvlande och snorande i nästan 2 timmar innan jag lugnat ner mig och mådde lite bättre. Sen fortsatte vi att prata i över en timmer till, så jag kunde sen gå och lägga mig utan ångest och var istället glad över att få ha pratat med honom. Anledningen till att jag var så ledsen igår var för att jag inte tror på mig själv. Jag höll på att leta jobb igår men det slutade med att jag satt och grät för att jag kände att jag inte passade in på ett enda av alla jobbens krav de ställer på den sökande. DET ÄR SÅ MÅNGA KRAV. Jag känner att jag inte kommer klara av ett jobb med alla deras krav de har, så det gav mig ångest och panik. Det är många faktorer runt om det här som också påverkar att jag blev såpass ledsen som jag blev, men detta inlägg skulle bli för långt om jag skulle förklara allt. Tycker de som söker folk kan låta bli att ställa så många krav, jag vet att kraven inte är några måsten, men för såna som mig som har låg självkänsla och självförtroende gör detta det omöjligt för en att söka jobb.
 
Jag mår verkligen jättedåligt över detta och det är inte många som förstår hur jag faktiskt känner. Jag och Daniel har pratat om detta tidigare men inte fören igår förstod han hur jobbigt och svårt jag verkligen tycker att detta är. Så han ska hjälpa mig att söka jobb nu när jag åker till honom, hoppas på att det går bättre då!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise Taylor

Det är sjukt jobbigt att söka jobb, håller verkligen med dig!
Känns som jag aldrig passar in på något av jobben jag söker.
Men det blir lättare efter ett tag :)

Svar: Ja jag hoppas det! :)
Momlin Engqvist

2015-05-12 @ 10:05:21
URL: http://autaini.com
Postat av: Alisha

Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver. Det är ungefär jag själv känner :(

Svar: Det är ju så jobbigt när man har så låg självkänsla och självförtroende :(
Momlin Engqvist

2015-05-12 @ 15:05:29
URL: http://ravenith.se
Postat av: Mizca

Usch fy fan för att behöva känna så, tur du har vänner som hjälper och stöttar.
Ett tips, ta inte så allvarligt på alla meriterande och krav på jobbannonserna - i många fall behövs inte alla dessa saker de kräver .. Tro mig, jag vet! Har sökt flera jobb där det står att de kräver vissa saker men ändå kommit in på intervju och faktiskt fått ett av jobben också ^^

Ge inte upp!!

Svar: Ja det är skönt! Alltså jag vet att man inte ska ta alla krav på allvar, med den låga självkänsla och sociala fobi jag har så går det inte in i huvudet. Utan jag ser bara att alla jobb är omöjliga för mig. Men jag har faktiskt ett jobb på g nu så det kanske löser sig! :)
Momlin Engqvist

2015-05-17 @ 19:41:45
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Mizca

Svar: Jag förstår att det är mer kämpigt om du dras med social fobi .. Vad härligt att höra, håller tummarna för att det går vägen :)

Vad söker du för jobb om du tampas med social fobi?

2015-05-18 @ 17:17:46
URL: http://www.mizca.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback