be aware of cheesiness

19de september var min tid på Gotland över och det var dags för mig att åka tillbaka till fastlandet och familjen. Det var med en klump i magen som jag lämnade Gotland, för det är så mycket fint och bra som jag lämnat bakom mig där. To be honest så var det det bästa beslut jag någonsin tagit, att söka jobbet på lummelundagrottan. Innan jag flyttade till Gotland så var jag på botten, jag mådde allt annat än bra och flytten till ön hjälpte mig upp på fötterna igen. Under de 4 månaderna jag bodde på Gotland träffade jag så många nya underbara vänner, jag gjorde så många roliga saker, fick se så många fina platser... hela ön är fin förresten, lärde mig en massa nya saker, cyklade mer än jag cyklat i hela mitt 20åriga liv och lärde mig att förstå gotländska. Visste ni att de säger lamm till får och lammungar till lamm??? gal1.
 
Ett av mina nyårslöften för detta år var att jag skulle kliva ur min comfort zone mer och som guide i lummelundagrottan har jag verkligen gjort det SÅ många gånger. För ett halvår sen trodde jag aldrig att osäkra Malin skulle kunna guida 30 högljuda skolbarn igenom en grotta, eller en grupp med ointresserade ungdomar eller en grupp på över 40 personer där alla talar olika språk. MEN JAG KICKADE ASS och har utveckalts så sjukt mycket som person, numera är jag själsäkra Malin som mer än gärna talar inför folk. Detta har utan tvekan varit den bästa sommaren någonsin och jag längtar redan tillbaka.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janie

grym är du ^^

Svar: Åh men tack!
Momlin Engqvist

2016-10-06 @ 16:44:16
URL: http://janie.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback