If you're a bird, I'm a bird.

Igår passade jag, lillasyster, mamma och pappa på att åka ut till Tåkern i det fina vädret. Vi råkade välja en dag då det var JÄTTEmycket folk där, tror det var ett helt busslass med fågelskådare där. Kändes lite skämmigt att komma där med min canon 600D +standardobjektiv och så hade alla där fetaste objektiven, stativ och allt möjligt. En farbror där hade det absolut största objektiv jag NÅGONSIN sett, alltså helt sjukt stort var det!! Typ i tjocklek som en vanlig fotboll??? GAL1. MEN trots mitt lilla objektiv på min trasiga kamera så låter jag mig inte stoppas, tar också plats och fotar precis som dem. Det handlar ju trots allt inte om att ha dyrast utrustning!
 
Tåkern är en av Nordeuropas främsta fågelsjöar och är ett naturreservat för att skydda det viktiga värdet sjön har för växt-och djurlivet. Där kan man se alla möjliga fågelarter men när vi var där igår var det mest övervägande skrattmåsar i och med att de häckar där. Vi såg även Knölsvan, Trana, Gäss, Tofsvipa, Skäggdopping, Sothöna och lite andra vanliga fåglar.
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback