Colorista #bluehair

Jag har varit blond i över tre år nu (förutom lite blåa och lila perioder) för jag trivs ju så jäkla bra i det! Minns när jag gick i högstadiet och sa att jag aldrig skulle vara blond för det var bara fjortisar som var blonda haha?? Var fick jag det ifrån ens? Knäppt! Hur som så har jag varit himla sugen på att färga håret nu när det var ett år sen som jag hade blått underhår. När jag sen såg L'oreal's nya hårfärgsserie colorista ville jag genast testa, så när jag var hemma hos Maja i Västervik för några veckor sen körde jag en YOLO och färgade hela håret. Jag valde L'oreal Colorista washout #bluehair men färgen i tuben var lila och håret blev lila efter att jag sköljt ur färgen. Men jag blev inte ledsen över det, tyckte det såg asballt ut!
 
Men ännu bättre blev det efter att jag duschat en gång, då blev håret som freakin' cotton candy!!! Det blåa framhävdes och det lila blev som slingor i det blå istället, HUR jäkla snyggt som helst! Jag rekommenderar verkligen denna hårfärg, snyggaste färgen någonsin så länge det varade. Precis som det står på paketen så går färgen ur snabbt, så nu efter nästan en månad så är mitt hår typ mintljusblå/turkos/grön-ish. Inte jättesnyggt om jag säger så.. ska försöka få ur det sista med askorbinsyra så jag blir blond igen! Men såhär såg det i alla fall ut efter en dusch.
 
#HappiChallenge
 

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Men guuuud såå fint :D :D

Svar: Åh tack!! :D
Momlin Engqvist

2017-04-07 @ 07:05:51
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Evelina Östlund

Så fint det blev. Jag har funderat på att prova denna färg men inte riktigt litat på att den sitter i

Svar: Tack! Vill du ha en färg som sitter så bör du nog inte välja denna, den intensiva färgen går ur rätt snabbt men däremot är mitt hår fortfarande ljusblått trots att det gått över en månad nu och jag tror inte all färg kommer gå ur tbh. Men orkar du färga ofta så rekommenderar jag den verkligen, älskade den där blålila färgen :)
Momlin Engqvist

2017-04-08 @ 22:31:28
URL: http://abcdevelina.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback