BETEENDESTUDIE: OLGA & KALINKA

I onsdags lämnade vi i klassen in ett av de största arbetena vi haft under hela skolgången, en beteendestudie. Jag och Maja har gjort en studie på 2 av Kolmårdens tigrar, Kalinka och Olga. Så i början av den här terminen studerade vi dem i en hel vecka, skrev ner allt dem gjorde, tog massvis av bilder och filmade. Och nu är allting sammanställt och klart, den enda som är kvar är redovisningen av hela arbetet som kommer ske ute i Kolmårdens djurpark på torsdag. Ska bli så skönt när allting är klart då på torsdag, som vi har slitit med det här arbetet alltså! Efter redovisningen kommer jag nog posta fler bilder och möjligtvis videos på dem här två och även information och fakta vi fick fram.
Som ni ser så var glaset där ganska mycket i vägen ibland, men på högra bilden kan ni se att det inte alls syns. Lite irriterande när det syns, bilderna blir ju så fula :/

Kommentarer
Postat av: Alisha

Åh, vill också sitta och studera tigrar. Eller ja, djur överhuvudtaget, haha! D:

Ett tips när du fotar genom glasfönster är att stå så nära glaset som möjligt om du har motljusskydd på objektivet. Annars kan du alltid be någon hålla något mörkt bakom dig, så att man tar bort alla reflektioner o:

Brukar be min syster stå och blockera ljuset med kroppen, för jag är alltid noga med att säga åt henne att ha mörka kläder när vi ska till djurparker. Folk med starka färger som rött, blått och gult kan förstöra en hel del :(

Svar: Jag försökte stå så nära jag kunde men det funkade inte, har dock aldrig tänkt tanken att blockera ljuset, det ska jag tänka på nästa gång! :)
Momlin Engqvist

2014-12-08 @ 14:05:43
URL: http://ravenith.se
Postat av: Alisha

Sv: Ha en svart tröja med dig i väskan som reserv - även på sommaren om du har vägarna förbi en djurpark :D

Svar: Smart, det ska jag ha nästa gång! :D
Momlin Engqvist

2014-12-10 @ 14:56:24
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback