Stockholm och You Me At Six

Den 23e mars åkte jag till Stockholm med Maja och väl där mötte vi upp två andra vänner, en av dem bodde vi hos där. Efter en timme i huvudstaden gick vi ner i tunnelbanan, klev på en vagn och 5 minuter senare när vi klev av hade någon snott min mobil/plånbok rakt ur fickan på mig. HELT otroligt. Jag är nästan lite arg på mig själv för jag hade stenkoll på min väska men hade inte en tanke på mobilen jag hade i fickan, dessutom förstod jag vem som tog den vilket kändes ännu jobbigare. Men tack vare underbara vänner så blev inte vistelsen där förstörd. Liksom hallå några minuter senare stannade MUMS Måns Zelmerlöw PÅ en liten vespa för oss vid ett övergångsställe?! Tror ni mig inte kolla hans insta lol. Vi stod där och axelina ba "han på vespan ser ut som måns" och vi alla tittade på honom och jag sa "det ÄR måns!". Vi pratade inte direkt tyst så när han brummade förbi oss tittade han ner lite generat och skrattade. Jag är inte direkt ett mumsmåns-fan, men det var så absurt att se honom på en vespa mitt sådär.

Sen var konserten helt fantastisk, vi åkte alltså dit för att se You Me At six som jag fick i födelsedagspresent av Majsan. Josh var svinrolig, han fick hela publiken att skratta och åh det var så härlig stämning. Sen prata han om det som hände i London iom att de är därifrån och det hände dagen innan. Han prata om equality, att alla är precis lika fina och bra precis som de är och avslutade med "love is kind, hate is foolish". Det var ett så jävla cheesy tal, men JAG behövde verkligen höra det. Jag blev rörd och jag skulle nog vilja påstå att varenda kotte där inne blev rörd av det han sa. Det var fint.

Tredje bästa var skansen!! Vad jag saknat djurpark/tropikarium. Jag och Maja sa i kör när vi gick in på skansenakvariet "åh jag har saknat den här lukten". Bästa var väl att få se sengångarna och en art av Atheris(första ormen under hästen), minns inte svenska eller engelska namnet men det är iaf mitt favoritormsläkte. Som ni kan se så föredrar jag att fota reptiler.
 
#HappiChallenge

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback