JAG DRAR TILL NORRKÖPING IDAG!

Goodmornin' 
Vaknade för en timme sen och kunde inte somna om, så jag tog fram datorn och tänkte att jag kunde göra ett blogginlägg! Bra va? :D Igår sen hade vi iaf skitkul, åt massa gott och pratade och skrattade massor! Efter maten gick vi ner till hamnenr, det va skojigt! Badade faktiskt rätt länge och så va det ganska varmt i vattnet :D När vi kom hem fikade vi kladdkaka och Budapest :3 Och såg på Sagan om konungens återkomst. Sen satt jag, Carl och Emma och pratade på mitt rum till typ 3 på natten ^^ Så himla mysigt! 
Igår packade jag nästan färdigt allt, det är sånt jag inte kunde packa igår som jag måste packa idag. Alltså shit, trodde aldrig att denna dag skulle komma, men nu är jag här. Nästan klar för att flytta. Till Norrköping. Kan knappt tro det själv förens jag står där, i mitt rum på elevboendet. Fatta! Jag har ett eget ställe! Känns overkligt. Att jag, Momlin 16 år, ska flytta till Norrköping. Det är typ 13 mil dit. Och 2 byten för att komma hem. Norrköping är skitstort, jag kommer gå vilse någongång! Min syster sa sist vi sågs: "Jag har hört om alla våldtäkter och skottlossningar där uppe. Så jag är nervös för dig!" jag tänkte: det där behövde du inte ha sagt.. o.o Men sen sa pappa "Men vafan, om man ska va rädd för allt sånt där kan man lika gärna stänga in sig i sitt hus för resten av sitt liv" och det är precis vad jag inte tänker göra! Jag tar detta kliv ut i livet och ser var jag hamnar. Accepterar denna utmaning och ser vad jag lär mig. Och jag blir peppad när jag tänker på det där. För jag vill ut i världen och det kan man inte göra om man inte vågar/klarar att bo ensam. Så detta är mitt första kliv ut i världen, första kliv ut ur mitt trygga liv. 
Typ packar lite...

Kommentarer
Postat av: J

Jag flyttade till Norrköping för två år sen, till ett av elevhemmen vid himmelstalund, och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv jag har träffat så många underbara människor där. Tänk på att första tiden kan du känna dig ensam, det är inget konstigt. Alla på elevhemmet är ju i samma situation, så försök ta kontakt med dem så kommer du säkert finna massa nya vänner, det gjorde jag :)

Svar: Jo, elevhemmet verkar jättebra! Ska försöka göra det :)blev faktiskt glad av denna kommentar :')
Momlin Engqvist

2012-08-18 @ 19:41:20
Postat av: bambi

Här kommer ännu en pushande kommentar haha.Jag hoppas att du kommer trivas på elevhemmet, själv har jag bott på internat i tre år under gymnasietiden,och jag skulle aldrig för mitt liv vilja byta ut den tiden! :) Lite fria tyglar,lära sig ta vara på sig själv och stå på egna ben,nya erfarenheter och massor av nya vänner och minnen som aldrig kommer glömmas! Ta väl vara på tiden du får där säger jag bara! för jag skulle göra nästan vad som helst för att vara tillbaka på internatet med alla underbara vänner man möter :) Det är en otroligt upplevelse, LYCKA TILL!

Svar: Åh, tack för den fina kommentaren! Jo, det är lite skönt med eget. Men just nu vill jag faktiskt bara hem. Saknar familjen så himla mycket, och så är vi ju 9 st så det är rätt tomt och lustigt :s och så är det läskigt att gå till köket.. Haha x(
Momlin Engqvist

2012-08-20 @ 21:55:38
URL: http://nattstad.se/bambis

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback