This is England, and this is england, and this is england!

Tjoo! En megaförkyld Momlin här ;( Det är lustigt, blir iprincip aldrig sjuk(bra immunförsvar yeaah) men sista veckan i skolan blir jag minsann förkyld Dx Tror jag till och med hade feber när jag kom till skolan.. och så hade vi sovmorgon till 20 över nio och jag va i skolan åtta >.< Men som tur va kom Freddy och höll mig sällskap! :D Jag låg ner på en fruktansvärt ful och hård bänk och Freddy satt och gjorde massa flätor i mitt år :3 kunde somnat där om jag velat ^^ Sen börja vi dagen med en film! This is England hette den och utspelar sig i England under 80-talet. Den handlar om Shaun på 12 år som blir mobbad i skolan och en dag träffar på ett skinheadgäng som leds av den snälle killen Woody. Gänget tar in Shaun i sitt gäng och dom har roligt och röker på och gör Shaun till skinhead. Men sen kommer Woodys kompis Combo tillbaks från fängelset och han delar gänget i två och Shaun följer med Combos gäng. Man kan väl direkt säga att Combo är en stor översittare som måste va schizofren eller nått. Ena studen sitter han och är rasistisk mot en mörkhuad kille och nästa sitter han och säger till honom att han är en stolt man :s Jag tyckte iaf att den filmen var sjukt bra då jag tycker att handlingen var riktigt bra och jag älskar brittiska! Tycker även att "skinheadstilen" är häftig och Woody var cool ^^
Åh vad jag önskar att jag bodde i England på 80-talet!♥
Skinheadgänget

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback