DEGU

Hej hej, idag började jag dagen med att försova mig en timme, så fick bara 20 minuter på mig att klä på mig och dra till skolan. Hahah jag vet, går upp onödigt tidigt, men jag hatar verkligen att stressa så går upp tidigt istället så jag bara kan chilla igenom morgonen. Det var en fett chill förmiddag, pluggade traktorteori och våran lärare berättade en massa jakthistorier och massa spännande, himla roligt! På eftermiddagen städade vi i gnagarrummet, det vill säga Marsvin, Degu, Råttor, Chincilla, Gerbiler och så en massa olika sorters hamstrar, en av dem va självmordsbenägen idag och hoppade rakt ut i luften, anton va värsta ninjan och fångade den 4 ggr ifrån att hoppa, den va loco crazy!
 
Jag antar att inte alla vet vad en Degu är för djur(luugn, det visste inte jag heller fören jag började på den här skolan!). Det är då ett gnagardjur som är så stor att den täcker nästan hela handen, så den är större än en hamster men mindre än ett marsvin. Dom är så sjukt söta när dom äter :') Och så ligger dom alltid i hög och sover, såå söta!
Bilderna är inte mina, jag lånade dem från google!

Kommentarer
Postat av: eviz

Hejsan cool blogg!
Gud så söt den var!!!
Kolla gärna in min blogg med, en annorlunda tjejblogg!
Var även med i min tävling där du har chansen att vinna ett coolt
och snyggt klistermärke ifrån junkyard!
Eller ta chansen att få en länkning genom att ställa roliga frågor
till min frågestund!
Hoppas du mår bra och får en awesome dag!
Kramar!!

Svar: Åh tack! Tack, men nej tack ;)
KRam!
Momlin Engqvist

2013-04-11 @ 02:25:40
URL: http://evizlandin.blo.gg
Postat av: Evelina - flickan från Winland

Är de inte kallade gerbiler/ökenråttor också? :D Liknar iallafall dem skitmycket. :)

Svar: Nej, gerbiler är mycket mindre och finns i olika färger. Degu är endast bruna :) Och jag är inte säker på om dom kallas ökenråttor men jag tror inte det :)
Momlin Engqvist

2013-04-13 @ 11:40:30
URL: http://unholyconfessions.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback