"BLODET DROPPAR OCH ÄGAREN SKRIKER HÅLL KÄFTEN"

Den här bilden har jag sett cirkla omkring på facebook sen igår, det skär så djupt i mitt hjärta att se djur lida, att se djur lida på grund av människan. Även fast sådant händer varje dag så blir jag ändå lika ledsen så fort jag läser om något djur som far illa och jag blir alltid lika chockad, chockad över att det faktiskt finns människor som skadar sina djur. Bara för att de är i lägre rang än oss människor betyder det inte att vi kan behandla dem precis som vi vill. Djur har känslor och kan känna smärta, så behandla dem då förfan som du behandlar vilken människa som helst! Fyfan alltå, vissa människor borde inte få äga några djur.
 
Djur ska bli behandlade med respekt som om det vore en medmänniska, djur ska man ge tillgivenhet som om det vore din bästa vän och djur behöver kärlek precis som alla vi människor behöver.
 
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback