HEMLOCK GROVE


Det va några som ville att jag skulle skriva om den nya serien Hemlock grove som jag började titta på för ett tag sen, hade tänkt skriva om den för typ.. flera veckor sen, men såå har det inte blivit av. Det jag måste börja med o säga är att då när jag skrev att jag börjat kolla på en ny serie så hade jag kollat på helt fel avsnitt! Vet inte vilket avsnitt det va förutom att jag vet att det inte va första, för jag kollade om serien med Maja och vi har sett 6 avsnitt tror jag och det avsnittet som jag såg har inte kommit upp än. Tokigt!
 
Serien börjar med att en tjej blir brutalt mördad och det ser ut som en "vargattack", vilket de får folket i staden att tro. Men som ni säkert kan lista ut så finns där varulvar och såklart blir det en massa uppståndelse and shit. Där finns även andra varelser som jag inte fattat vad dem är för något ännu, till exempel så trodde jag att Roman (Bill skarsgård) var en vampyr först(liksom, vilken varulvsfilm innehåller inte vampyrer?!?!??) men efter några avsnitt fattade jag att han inte är det. Man kan säga att Hemlock Grove är en fantasy deckare, ganska så bra sådär.
 
Jag tycker att serien är lite knölig, speciellt om man kollar på den när man är trött. Annars är den awesome, gillar sånadär fantasyserier. Dem är bäst. Följer just nu två varulvsserier, en vampyrserie och en superhjälteserie, stämplad som fantasynörd?
 
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback