PRAKTIKDAG #5

Idag på praktiken så började vi som vanligt med morgonrutinerna och då matade jag fiskarna, roligast är att mata discus fiskarna för då håller man maten i handen och så kommer dem och äter den :3 Efter det så drog jag och Mathilda igång med smågnagaravdelningen! Jag städade hos Degu, la in lite "leksaker" till Gerbilerna och sedan sanerade jag och Mathilda råttornas burar tillsammans. Degu har för tillfället 8 ungar, så det va lite roligt när jag skulle städa där. Ungarna va väldigt nyfikna men ändå rädda så de for fram och tillbaka till mig, medans mammorna var beskyddande och bet och skrek på mig och mina redskap x3
Att sanera hos råttorna va sjukt jobbigt! Först tog vi ut all bottenmaterial, diskade alla grejer som stod där inne och sedan skurade vi rent varenda liten vrå av buren. Och deras 3 burar är inte små direkt, så vi fick kramp i armar och blev trötta i ben och rygg :c Men det roligaste var ändå att få lägga tillbaks allt och göra fint och se när dem släpptes tillbaka :3
 
Bilderna är icke mina, lånade från min kära vän google! Och jag antar att ni kan gissa vilken som är bebis?

Kommentarer
Postat av: Evelina - flickan från Winland

Det absolut roligaste är faktist då man har gnagare och man får inreda deras bur olikt efter varje städning! :)

2013-06-05 @ 11:45:30
URL: http://unholyconfessions.blogg.se
Postat av: ♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥

Aw så söta. :D

Svar: visst är dem :D
Momlin Engqvist

2013-06-11 @ 18:08:35
URL: http://evahle.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback