Praktikdag #6

HALLÅ HEJ!
Idag på praktiken började jag med att mata fiskarna och sedan drog jag och Mathilda igång med att städa hos fåglarna. Medans Mathilda och en av instruktörerna började städa voljärer(fågelbur) så diskade jag fåglarnas matskålar, vilket är en sådär 40 skålar + skålhållare. Sedan städade jag hos Nymfparakiterna, som var väldigt sociala idag. Jag stod och sopade deras sand på marken och så böjde jag mig ner för att ta upp något och då känner jag bara hur en fågel flyger ner och sätter sig på min rygg. Så jag rätar försiktigt på mig och då klättrar den upp på min axel och så kommer det en till fågel och sätter sig på min axel. Och så fick dem syn på min färgglada töj så dem började bita i den, vilket inte var så najs. Så jag står där med två bitandes fåglar på axeln och kunde inte får bort dem, så jag fick be Mathilda om hjälp för dem ville inte flyga bort. Städningen inne hos fåglarna höll vi på med till efter lunch, tog låång tid för vi skulle skrubba golvet också. Efter det så utfodrade vi hos gnagarna och städade hos iller, och sist på dagen gick vi ut och sågad ner sly till Lamorna!
 
Skolans Nymfparakiter är så fina! De ser ju vanligtvis ut som den pippin längst till vänster på högra bilden, men skolan har även helgråa, helgula, gråvitrandiga, gulgrårandiga osv osv. Såå fina! Bilderna har jag lånat ifrån kära google, tack tack och återigen tack Google!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, älskar de där fåglarna!!! Så jäkla söta :D

2013-06-06 @ 20:53:35
URL: http://missmusicnonstop.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback