ALLIGATORER OCH ORMAR THIS WEEK

Va så svårt att somna igår utan min underbara Adam, så det va inte alls kul att gå upp vid 5.26 imorse.
Ny vecka, ny avdelning, nu är det reptil som gäller! När jag kom dit så fick jag instruktioner om säkerhet och hur de städar terrarierna med tanke på att de har några av världens giftigaste ormar. Sen fick jag putsa några rutor och så städa ett terrarie helt själv! Pelle sa "det här terrariet får du städa själv, det är vanliga ormiga ormar som bits och slingrar sig". Det va Ridley's råttsnok där om jag inte minns fel, 6 stycken. Jag tänkte att de kanske va som skolans majsormar, HA så fel jag hade! Dem va ju helt galna, attackerade kroken när jag skulle flytta på dem D:
 
Sen visade Camilla(eller hette hon Pernilla??) mig hur man städade inne hos Alligatorsnappsköldpaddan, stor och läskig är den minsann. Sen hade jag frukost(eller fikarasts som de kallade det..) och efter det fick jag putsa lite mer rutor och sen GÅ IN TILL ALLIGAOTRN! Stod dock bara längst inne och vattnade blommor, fick hålla koll på alligatorn så den inte åt upp mig. Sen fick jag städa hos mössen, som blir foder till reptilerna :( De hade massa söta bebisar jag gosade med :3 Efter lunch fick jag kolla in i reptillabbet, där inne hade de massa coola djur, typ Anakonda! Sen utfodrade vi några ormar och en rullsvansskink innan jag fick sluta för dagen. Superrolig dag och jag är alldeles trött i benen, känns som jag sprungit ett maraton!

En jättesmexig bild på mig och en surikat från förra veckan.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback