GURKOR ÄR FARLIGA

Andra dagen på reptilavdelningen. Jag kom dit, gjorde rent hos de galna råttsnokarna, putsade deras rutor som va alldeles repiga så det va ju egentligen lönlöst. Sen silade jag sanden hos Gilaödlorna, en av de två giftiga ödlor i världen! Dock sa Pelle "dem är inte så farliga, en gurka skulle också vara farlig om man tryckte in den i ögat". Sen städade jag hos snappsköldpaddan, matade mössen, plockade maskrosor och groblad och hämtade syrsor åt mjölkgrodorna. Sen fick jag också mata massa ormar, fett kul :D Matade även två bamsingar till Gilaödlor som gömde sig uppe i labbet. Pelle kom sen och frågade om jag hade bra detektivkunskaper, jag skulle identifiera 5 stjärnsköldpaddor, när jag va klar så sa Pelle att jag nog va en rätt bra detektiv ändå. När jag fört in de 5 sköldpaddornas vikter i deras individkort så drog jag mig hemåt!
En av troppans Gilaödlor.

Kommentarer
Postat av: jessy

Gud va söt!

Svar: verkligen! :D
Momlin Engqvist

2014-04-29 @ 18:31:51
URL: http://www.nattstad.se/jessygunnarsson

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback