MATAT ALLIGATOR

Tredje dagen på reptilavdelningen, måste nog säga att denna avdelning är bäst även fast jag får stå och titta på ganska mycket. Idag började jag som vanligt med att städa hos de galna råttsnokarna, bytte vatten hos Gilaödlorna och matade dem, putsade lite rutor och sen va det frukostdax. Efter frukost fick jag vara med och mata Alligatorerna, det va suuuperhäftigt! Jag va dock lite rädd i början när jag stod inne i deras terrarie(eller vad man kallar det), har ju sett så många krokodilfilmer där folk blir uppätna haha. Därefter så började jag och Pelle med att byta ut några palmer inne hos den mindre alligatorn Gurkan, det va dööjobbigt!!! Har så många rivsår på armar och händer från palmerna, och dem va så himla tunga också #BehöverInteTränaIdagTränarPåJobbet. Sen hämtade vi tusen säckar med jord och bark som vi skulle fylla upp med, dötungt också. När vi va klara så blev jag uppskickad till labb, där städade jag hos sköldpaddorna. Gav en massa ormar nytt vatten, läskigt trodde de skulle bita mig i handen. Sen städade jag ur hos Grön trädpyton, det va också läskigt, en av ormarna försköte rymma hela tiden :C Sen blötte jag lite mossa hos några konstiga ormar, svabbade av golvet och fick sen gå hem.
 
Här har vi en fin instabild på lilla Gurkan som övervakade vårat arbete.
 
 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback