TROLLIG MOVIE

Igår såg jag och Adam på en film som jag tyckte va så bra att den va värd att skrivas om på bloggen. Och denna film var ingen mindre ääään... The Prestige!
 
I London under slutet av 1890/1900-talet lever två rivaliserande illusionister som efter en dödsolycka blivit dödsfiender. Alfred är en lysande magiker som saknar karisman medan Robert är en halvbra trollkarl men en fantastisk underhållare. Då Alfred presenterar vad som tycks vara det perfekta tricket blir Robert besatt av att komma på hur han utfört det och hur han själv ska kunna kopiera det. Jakten leder honom till USA och den mystiske elektricitetforskaren Nikola Tesla som förser honom med en djävulsk maskin och snart har hans besatthet fört honom ner i en sjuk och mörk spiral som inte kommer att sluta förrän han nått botten.
 
 
Denna film är en ganska knepig film, det är en såndär film som man säger "ahaaa" i slutet av den för att man då fattar allting. Jag gillar den för all mystik och att den utspelar sig på 1900-talet vilket gör att de har en döcool stil och allt är så coolt bara. Sen att Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine och Scarlett Johansson är några av huvudrollerna gör ju filmen såå himla mycket bättre!
 
 

Kommentarer
Postat av: J o j z y ♛

SV: NAE!! Eller jo, men inte kexchoklad </3 Brukar smyga över till sverige ibland och köpa lite :3

2014-06-17 @ 20:43:57
URL: http://jojz.blogg.se/
Postat av: Moa Simborn

hahah kolabitar!

2014-06-17 @ 23:38:45
URL: http://moasimborn.blogg.se
Postat av: Bara Sara

Hej jag har frågestund på bloggen nu så gå gärna in å fråga något! Jag lottar ut en vinnare sen som blir länkad! :)

2014-06-18 @ 10:24:17
URL: http://baakomtuppen.blogg.se
Postat av: Alisha

Åh, den verkar intressant. Har hört lite om den, men har aldrig haft orken till att läsa VAD den handlar om xD

Svar: Det är den! Hahah brukar ofta vara så xD
Momlin Engqvist

2014-06-23 @ 18:49:47
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback