BADAT MED PIRAYOR

Även fast jag sov så jäkla dåligt inatt och va på argt humör imorse så vände snart dagen och blev så jävla bra och rolig! För efter att jag hade krattat i rockadammen så kom Jocke nämligen och sa att jag och Ronja skulle byta om till våtdräkt(som förövrigt va så himla slimmat, uuusch did not like it, fast i vattnet va den braig) och så skulle vi få hoppa i hos PIRAYORNA!! :D Nu tänkerna ni nog whaaat, men såhär är det, pirayor är inga mördarmaskiner och äter allt i sin väg som alla tror, utan det är nog den fegaste fisken som finns, simmar och gömmer sig på dirren! I piraya så fick vi ett viktbälte som skulle göra så att vi inte flöt upp, det va sååå himla tungt! Men dock så flöt vi upp ändå haha. Och så slamsög vi botten, putsade insidan på rutan och skrubbade berget. Jag och Ronja hade fett skoj när vi plaskade runt där i :D När vi va klara så fick vi inte komma ut om vi inte dansade och sjöng, jag dansade en vacker balett men ronja vägrade att sjunga hahah. När vi skulle ta av våtdräkterna så fick jag inte ur handen, så jag drog och slet och så helt plötsligt så flopp så åkte den ur och jag drämde till mig själv i ansiktet, gjorde himla ont :((
 
Sen fick jag hjälp av Ronja att putsa alla rutorna, så mycket roligare att putsa rutor med sällskap. Sen fixade jag och matade med Artemia och räkmix, gjorde rent skummare(luktade fett äckligt!) och skar bläckfisk i bitar som jag sen gick och matade rockorna med, lät även några barn mata dem, så roligt att möta besökare sådär :D Sen gjorde jag iordning Mysis och matade fiskarna med och sen slutade jag för dagen!
 

Kommentarer
Postat av: emma

haha rolig bild på fiskarna :)

2014-05-08 @ 18:50:26
URL: http://emmiisliv.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback