HAJAR DU

Sista praktikveckan och jag är nu på fiskavdelningen! Började dagen med att vattna blommor som växer över akvarierna, sen spolade jag av golvet och skrapade ner vattnet i brunnarna och sopade upp skräp. Sen fick jag spola golvet, skrapa det och sopa upp skräp igen för att Jocke min nya handledare skräpade ner v_v Han gjorde det säkert med flit haha! Sen sopa jag golvet i akvariegången, fyyyysatan vad ont i tummarna jag fick :c Därefter tror jag nog att vi hade frukost, sen körde vi igång igen och då visade han mig hur de odlar ett sorts fiskmat de har som jag just nu glömt vad det heter, och sen gick vi och matade massa fiskar med det. Fick sedan äran att skära fiskar i bitar som vi sen matade fiskar med, jävla kannibaler. Sprang fram och tillbaka och matade massa fiskar hela förmiddagen iallafall fram till lunch. Efter lunch fick jag sitta och titta vilka av de tre revhajarna som åt och sen så tömde jag tre sötvattenakvarier på vatten, det va kaos blev vatten överallt. Hann fylla på två med vatten och sen hade vi rast igen, klappade Carros vovve lite och sen mest satt och chillade. Efter rasten fyllde jag på det sista akvariet och sen fick jag sticka hem!
 

Kommentarer
Postat av: xxcyberalienxx

Låter riktigt jobbigt, men samtidigt låter det roligt att jobba med djur! :)

Svar: Det är jobbigt att jobba med djur! Men så värt ändå :D
Momlin Engqvist

2014-05-06 @ 07:23:14
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Postat av: Emma

Va kul att få ha praktik på ett sånt ställe .) hur länge? :)

Svar: Ja verkligen :) 3 veckor!
Momlin Engqvist

2014-05-06 @ 08:53:23
URL: http://emmiisliv.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback