ÖVER HAJARNA

Vaknade imorse och kollade klockan, blev jätteledsen när jag såg att det bara va tio minuter kvar tills alarmet skulle ringa, trodde ju det va mitt i natten och jag skulle få sova mer :(
 
När jag kom till praktiken började jag med att kratta tillbaks sanden i kanterna i rockadammen, sen vattnade jag växter och spolade gången. Sen visade Jocke mig hur man skulle putsa rutorna på akvarierna med en VINDRUTETORKARE.... okey ja det funkade faktiskt ganska bra med en sån haha. Tog jääättelång tid för det är så många rutor som ska putsas, fick lite hjälp på slutet av Ronja :D Dock så skrämde hon mig med att helt plötsligt ropa HEJJA MALIN bakom min rygg hahahha! Sen såå fixade jag med Artemian(det som jag igår inte kom ihåg namnet på) heeelt själv nästan, sen tror jag nog att jag matade med räkmixen också, hatar räkmixen, alldeles orange och geggar av sig överallt. Resterna av räkmixen fick jag springa upp och tömma i stora haj, fett läskigt där över, känns som att man ska trilla i D: Sen lunchade vi, efter lunch så gick vi och gav fisk till revhajarna och sen så fick jag skära fisk.. skooj. Sen gav jag hälften av all den fisken till rockorna och det som blev över till Sandhajarna, återigen upp över hajbassängen. Sen innan jag fick sluta så matade vi små fiskar med Mysis.
 
Har inte alls varit så pepp på denna avdelning då man ska kunna vilka fiskar som ska ha vilken mat och hur mycket och även hur mosad den ska vara, jag tänkte att jag aldrig skulle komma ihåg så va inte så peppad. Men nu idag så fick jag mer koll då jag gjorde varje matningsmoment själv och utan att behöva stressa med Jocke bakom mig, så nu tror jag nog att jag har någorlunda koll på matningen faktiskt! :D
Om ni undrar varför vattnet är så grumligt så är det för att jag precis matat med fiiisk.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback