SISTA DAGEN

Igår va sista praktikdagen och den började jag väldigt bra genom att försova mig, får skylla på mina två larm som inte larmade. Va påkädd och klar på typ 3 minuter och sen hade jag och Malin världens springtur för att hinna med spårvagn och buss, missade spårvagnen men superwomens som vi är hann vi med bussen ändå.
 
Började dagen som vanligt med att kratta sanden hos rockorna, spola av växter och golv, putsa alla rutor, fixa artemia och mata med det. Sen hämtade jag och Anders Pellets som vi matade rockorna med, rockor har en väldigt hög ämnesomsättning så dem kan man mata flera gånger om dagen. Efter de gick jag och matade Sandhajarna med Krill, det va döhäftigt för en av hajarna kom upp till ytan precis bredvid mig! Sen matade jag andra fiskar med Mysis och slängde i de som blev över till hajarna. Därefter fick jag putsa insidan av rutorna i ett korallakvarie, det va svårt och jobbigt då man hade en magnet på utsidan och putsargrejen på insidan och så skulle man dra den där fram och tillbaka, grejen va bara att magneten va såå sjukt jävla stark så man fick verkligen ta i för att den skulle flytta på sig. Och sen när jag skulle gå till ett annat akvarie och putsa så råkade magneterna slå ihop med min tumme mellan och helvete vad ont det gjorde! Fick inte isär magneterna så fick be Anders haha! Sen så putsade jag hos darrålarna och då lyckades jag klämma alla andra fingrarna på samma hand, tror jag dog lite så ont gjorde det. Sen visade Anders mig hur man filear en lax som vi sen gick och matade revhajarna med. Och så fick jag sluta för dagen och åka hem.
Väldigt suddigainstabilder på surikatbebisar, Rhino ratsnake, Alligatorn Mohammed och den jättefina blåfläckiga stingrockan som inte alls ser så fin ut på denna bild vafan.

Kommentarer
Postat av: Tufwa

Vilken bra och snygg blogg du har, kolla gärna in min, kraam!

2014-05-10 @ 20:49:39
URL: http://tufwa.com

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback