KLAPPA KLAPPA GETISEN

I fredags hade vi sista dagen ute i Kolmården med tigrarna, då va även parken öppen så det va en hel del besökare. Man märkte direkt skillnad på djuren när parken öppnade och det började komma besökare. Tigrarna som vi satt med va till en början avslappnade, låg och vilade eller bara chillade runt. Men sen kom besökare, slog på rutor, skrek och sprang omkring. Då såg tigrarna inte alls lika avslappnade ut, de började vanka av och an i anläggningen, gick fram och tillbaka längst rutorna och låg nästan aldrig helt stilla. De såg faktiskt stressade ut. Jag och Maja som suttit där hela veckan och lärt känna tigrarna märkte detta på direkten, det va en sån skillnad. Tycker det är helt sjukt att de flesta besökarna inte hade någon som helst respekt för djuren, de skrek och slog på rutorna hela tiden, det va aldrig en lugn stund.
 
Förutom det där så va den sista dagen ganska bra. Det va superhärligt väder som vi va beredda på, hade dessutom snott Malins keps så att jag inte skulle bränna hårbotten som jag alltid brukar göra. Eftersom att parken va öppen så kunde vi också gå och köpa mat, ASNICE. Sen avslutade vi studierna lite tidigare, gick och pratade lite med djurvårdarna och sen tog vi en sväng förbi barnens lantgård och klappade getterna!
 Oj, det ser ut som att maja är naken ju.. fast det kanske hon är???
 

Kommentarer
Postat av: Ida - Hon som föddes med LKG

Många har ingen som helst respekt för djur tyvärr...

Svar: Det är ju tyvärr så :/
Momlin Engqvist

2014-09-09 @ 08:16:57
URL: http://nattstad.se/idahtt
Postat av: Alisha

Det är en av anledningarna till att jag i princip slutar gå till Nordens Ark på sommaren; pga besökarna. Om det inte är barnen som slår på glaset, så är det föräldrarna och det gör mig skitförbannad.

Förra året stod det vuxna människor och bankade på glaset till tigerhonan som precis hade fått ungar. Det fanns lappar med stora bokstäver där det stod att man ska vara tyst och inte slå på glaset, för att visa tigrarna respekt, men det funkade inte. Honan ställde sig på bakbenen och visade tänderna.

Usch för människor med noll respekt för djur.
Jag har ju inte studerat tigrar på samma sätt som dig, men man lär sig mycket när man bara står och fotar :(

Svar: Usch, det är ju helt sjukt det där! Förstår inte att det ska vara så svårt att visa lite respekt för djur? :( Jo det kan jag förstå att man gör.
Momlin Engqvist

2014-09-10 @ 15:23:41
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback