PRAKTIK ROVFÅGEL, DAG 2

Andra dagen på praktiken, 13 dagar kvar.
Idag har jag mest varit på Sydamerika, hjälpt Malin (inte mitt alterego utan hon som jobbar där) att göra rent anläggningen, mocka några boxar, fixa nytt hö ute vid vindskydden, fixade deras kvällsmat och skar nya grönsaker och frukter till morgondagen. Sen fick jag se lite träning av en vråk, bära tillbaka marknäshornsfågeln Manfred till sin voljär, göra rent golvet hos Arorna Hans och Majbritt(???) och därefter gjorde jag precis vad djurvårdaren Rosanna sa åt mig att göra. Hon kom med en order, sen nästa och nästa. Så jag höll igång och va lite skälvgående där ett tag. Sen sa hon att hon va väldigt tacksam över att jag varit där, att jag va lite utav en räddare i nöden eftersom att de hade det så stressigt.
Sånt är alltid kul att höra!
Idag får ni bild på snyggingarna Jonas och Triss, de är 2 tapirer som lever på Sydamerika. Det är ganska enkelt att se skillnad på dem, för Jonas som är längst fram är väldigt ljus i ansiktet, något ljusare i hela pälsen och så har han en mycket tjockare päls som man kan se på hans fettkam. Medans Triss är mörkare i pälsen som ni kan se. De här två kan vara de sötaste på hela parken, dem är så gosiga!

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback