CITRUS SUPREME

 
I julklapp förra året fick jag en citruspress av min lillebror Carl och idag tog jag och testade den för första gången! Försökte leta upp något gott recept men det var lite svårt att hitta så jag tog bara och köpte fyra apelsiner och två blodgrape som jag pressade allihopa. Jag trodde inte det skulle bli så mycket juice av en apelsin, men på sex citrusfrukter blev det över en liter! Jag trodde lite att juicen skulle bli besk och stark, men den blev faktiskt riktigt god! Lite besk blev den med tanke på att det var blodgrape i, men det var inget som gjorde den äcklig direkt.
 
Ett minus var dock att silen i pressen skulle "sila bort fruktkött och kärnor" som det stod i beskrivningen, men det var rätt många kärnor som smet igenom och juicen var fylld av fruktkött. Men tur är väl det att jag gillar juice med fruktkött i, dock inte juice med kärnor i...
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Mmm, vad den ser god ut och en sån vacker färg sen!

Svar: Den var supergod också! :D
Momlin Engqvist

2015-08-14 @ 09:07:04
URL: http://forevermore.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback