GUIDAT I TROPICARIUM

Igår gjorde jag min sista uppgift i guide-kursen, nämligen en guidning i Tropicariumet vid Kolmården. Varje person i min klass fick varsitt område att guida om på Troppan, jag hade om Alligatorerna. Vi guidade inför ettorna i skolan, har aldrig någonsin stått inför andra människor än min klass och pratat tidigare så jag var skapligt nervös. Vid Alligatorerna lät det dessutom väldigt mycket då de har ett vattenfall i anläggningen och en djungel med massa fåglar som lät på andra sidan, så jag visste att jag var tvungen att prata jättehögt för att alla skulle höra mig. Var jätterädd att jag skulle prata för lågt, svamla bort mig eller kolla för mycket i mina stödord.
 
Men vet ni vad? DET GICK HUR BRA SOM HELST. Det svåra var att komma igång, men sen när man väl börjat prata gick det asbra. Förstår inte vad jag hade att vara nervös över, det var jättekul och gick bra. När jag var klar sa både min guidelärare Adrian och marina däggdjursläraren Jimmy att det var min bästa guidning jag gjort, att jag hade en jättebra röst och pratade högt och bra. De skojade att dem borde sätta upp ett vattenfall varje gång jag ska guida/prata inför klassen, så att jag har en bra och hög röst varje gång. Är såå nöjd och stolt över mig själv, det kunde inte ha gått bättre kände jag. Jag fick ett B på guidningen, såååå glad!!
 
Hade någon kommit fram till mig för ett år sen och sagt att jag den 18 maj 2015 skulle göra min bästa guidning på Troppan inför folk jag inte känner. Att jag skulle få massa beröm ifrån lärarna och ett B på hela utförandet, då skulle jag ha skrattat personen rakt i ansiktet, jag skulle inte klara av något sånt. Är så stolt över mig själv som lyckats komma såhär långt i guidning och att jag vågar stå inför folk och prata utan problem. HIGH FIVE TILL MIG.
Lånade bilderna av Jimmy min lärare, har massa egna bilder men hinner inte redigera dem nu.
 

Kommentarer
Postat av: Petra Wikman

Åh, hatar själv att prata inför människor... Men kul att du fixade det!

Svar: Brukade hata det förut också, men nu är det faktiskt rätt kul! :)
Momlin Engqvist

2015-05-19 @ 20:11:19
URL: http://sockervatten.blogg.se
Postat av: Skogsraah ☾

Vad härligt att det gick bra! :)

Svar: Ja verkligen! :)
Momlin Engqvist

2015-05-21 @ 16:28:24
URL: http://skogsraah.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback