BOKNÖRD IGEN?

Idag var första gången på mer än tre år som jag frivilligt tog fram en bok och började läsa. Innan jag började gymnasiet var jag faktiskt en riktig bokmal, läste nästan hela tiden och besökte biblioteket minst en gång i veckan. "Värst" var jag nog under nian när mitt liv krånglade till sig och jag i princip inte hade några vänner kvar, då flydde jag till böckernas värld varenda ledig stund. Om jag inte minns fel så läste jag ibland 4 ordentligt tjocka böcker i veckan, plöjde igenom bok efter bok. Men sen började jag gymnasiet och då tappade jag intresset för att läsa och har inte fören nu läst en enda bok självmant. Jag köpte Mortal Instruments stad av skuggor efter att jag hade sett den på bio och jag kände nu att det kanske var dags att läsa den där boken jag köpte för två år sen. Och jag är helt fast, varför har jag inte läst den fören nu???? Och varför såg jag filmen före jag läste boken???? Alla dessa frågor, helt obesvarade.

Förövrigt googlade jag lite nu för att se när tvåan ska släppas som film och fick då se att de ska göra en serie som heter Shadowhunters, jag hoppas det är sant för det skulle vara amazing!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Minns jag rätt så ligger mot ex av andra boken hemma hos er. Kolla med Madicken 😍☺

2015-10-19 @ 20:21:12
Postat av: Alisha

Åh, det var The Mortal Instruments-serien jag läste ut på knappt en månad förra året. Och Shadowhunters serien spelas in just nu och har redan släppt 2 teasers som man kan se :D

Det sägs att den ska börjas sändas i januari :)

Svar: De böckerna är ju så himla bra! Jo jag kollade efter lite mer noga och shadowhunters verkar vara riktigt bra :D Förutom att jag tycker att de valde rätt dåliga skådespelare, blev lite besviken där :/
Momlin Engqvist

2015-10-24 @ 14:37:13
URL: http://ravenith.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback