YOU GO GIRL

Under sommaren har jag gått upp ett par kilo, vilket gjort att jag ogillar min kropp ännu mer. Jag säger inte att jag är tjock och jag vet att en del av de som känner mig tycker att jag är smal. Men jag är verkligen inte smal, jag är lite över lagom. Det syns kanske inte, men jag KÄNNER att jag behöver gå ner lite. Jag tycker att det är det viktigaste, vad jag själv tycker, inte vad andra tycker. Ni ser inte hur jag ser ut under mina kläder och ni märker inte hur mina jeans numera blivit försmå. Oavsett hur man ser ut ska man inte kommentera varandras kroppar och vikter. Jag VET att jag inte är smal, men tycker ni att jag är det så får ni göra det, men säg det inte till mig! Det är samma sak som att jag inte säger till någon att hen är tjock, för det gör man inte bara. Det kan vara precis lika illa att kalla någon smal, som att kalla någon tjock.
 
Hur som helst, detta var egentligen inte vad jag tänkt skriva. Jag hade tänkt skriva om att jag börjat träna! För jag trivs inte med hur jag ser ut och då finns det en enkel lösning, gör något åt saken! Så häromdagen satte jag på mig mina snabba tights från Eivy och gympaskorna, gick ut i köket och sa till pappa:

Jag: "Jag går en sväng"
Han: "hmm.. det låter skumt.."
Jag: "ehh.. varför?"
Han: "jaa, du brukar aldrig gå ut"
Jag: "HAHAH, ja just därför ska jag göra det"

Alltså oorka, pappas kommentarer är alltid så klockrena. Dock peppade det mig bara till att vilja gå ut mer, jag vill liksom inte att de ska ha den uppfattningen om mig, att jag bara ligger hemma och degar. SÅ jag var ute och gick i en timme, han 6,5 kilometer på den tiden. Dock gick jag och skrev med en polare samtidigt så jag saktade ner emellanåt, så nästa gång ska jag hinna det på under en timme! WOOO.
 
Jag vill också säga att jag inte börjat träna bara för att gå ner i vikt, utan att träna är bra för kroppen och måendet. Jag vill också få bättre kondition, jag vill inte låta som en döende åsna varje gång jag gör något ansträngande. Inte för att jag någonsin hört en döende åsna, men ni fattar galoppen? (hahah komikermomlin slår till igen!)
Mina tights från Eivy gör mig så glad, liksom kolla på dem! Det ser ut som små gubbar haha!

Kommentarer
Postat av: Julia ;DD

bra skrivet♥

Svar: Tack! Vad kul att du tycker det C:
Momlin Engqvist

2015-09-20 @ 14:20:17
URL: http://llollan.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback