my happiness

Mina dagar nere i Borås vad jättemysiga och roliga. Syrran Tina har köpt hus och det var där vi bodde så vi passade även på att hjälpa till att röja i trådgården eftersom att ingen rört den på flera år, så hela trädgården var ju kaaaoos. Men det var kul att se alla gå loss i trädgården, de sågade ner träd och buskar, slet upp stenplattor, grävde upp rötter osv. Vet inte hur det är med er men jag tycker det är roligt att hålla på i trädgårdar sådär, ska bli kul att se sen när grönskan kommer och de fått ordning på trädgården!
 
Förutom det så gick vi även på stan, lagade mat ihop, bara umgicks och pratade, byggde ett kartongfort och gosade med katterna. I fredags innan småsyskonen och päronen kommit bakade jag och Tina tårta, tanken var att det skulle bli en fin marängtårta... meen syrran läste fel och satte ugnen på 220grader istället för 150 så efter en stund kände vi att det lukta bränt och då var marängen inte lika fin längre haha! Men trots att den blev bränd och såg ut som allt annat än bilden i receptet så blev hela uppäten och alla sa att den var god.
 
Det på bilden under mattallriken fick jag i födelsedagspresent av mina systrar Micka och Tina, förutom tejpen som jag köpte själv på TGR. Och HALLåå alltså mattallriken, såå gott!!! Jag har aldrig gjort en marinad förut så jag improviserade och körde soya, honung och diverse kryddor till quornfilén och WOW vad gott det blev. Den är alltså inte bränd utan det är soya obs obs. Mina fina syskon, tack för de här dagarna! ♥
#HappiChallenge

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback