Finaste Maja

Idag ska jag ägna ett inlägg till att förklara varför min bästa vän är den bästa vännen i hela världen.
Förra sommaren när vi bodde på Gotland förlorade jag en av mina käraste ägodelar; mitt dophalsband som jag burit sen jag var liten, det var över 20 år gammalt och betydde mycket för mig. Så när jag upptäckte att det var borta blev jag såklart helt förtvivlad. Maja var med när jag tappade bort det och hon hjälpte mig att leta överallt helt förgäves.

Så nu i veckan fick jag ett paket på posten, en försenad födelsedagspresent. I paketet låg det ett kuvert, ett brev och ett litet paket. På brevet stod det att jag skulle öppna paketet först så jag gjorde det och där i låg en liten svart påse, först kände jag inte att det var något i det så jag ba vad är det här för skämt?? Men så trillade ett hjärtformat guldsmycke ut med en genomskinlig sten i med fasetter på. Genast när jag såg det började tårarna rinna för det liknade smycket jag förlorat. Detta är något av det finaste någon någonsin gjort för mig. Jag inser att det låter löjligt, men att Maja tänkte på det där halsbandet jag förlorade för 9 månader sen och gav mig ett nytt liknande betyder så otroligt mycket för mig.

Inget smycket kan ersätta det jag förlorade, men det nya betyder minst lika mycket just för att jag fick det av Maja. I kuvertet låg det även två foton, ett på mig och Maja och det på bilden här nedan på Maja, Malin och mig. M-trion<3 Jag är verligen lyckligt lottad som har min Maja, alla borde ha en vän som henne. Jag ser upp till henne och älskar henne så otroligt mycket ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ericajosefin.blogg.se

Oj så fint gjort av din vän! Så lyckligt lottad man är som får ha så fina vänner omkring sig! :)

Svar: Ja verkligen! :)
Momlin Engqvist

2017-05-12 @ 19:49:40
URL: http://ericajosefin.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Blogg eller Tumblr kanske:

Skriv din kommentar här:

Trackback